66% zoekt een baan via print

De resultaten uit het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt 2011 (NOA 2011) zijn vanaf vandaag beschikbaar voor adverteerders. In tegenstelling tot voorgaande jaren bevat NOA 2011 alleen gegevens uit één jaar. NOA 2011 geeft hiermee volgens de samenstellers de meest actuele stand van. Uit het NOA 2011 blijkt dat 69% van de Nederlandse werknemers zich via internet oriënteert en 66% via printmedia.
NOA: ‘Met NOA 2011 hebben werkgevers en hun communicatieadviesbureaus zodoende toegang tot de meest up-to-date inzichten voor het nemen van beslissingen over de communicatie richting de arbeidsmarkt.’ Het NOA 2011 is een uitgave van Stichting NOA, waarin Memory Group, Metro Holland, NRP media, NRC Media, De Persgroep Banen, Telegraaf Media Nederland, Veen Magazines, VNU Media en de VEA-vakgroep arbeidsmarktcommunicatie participeren. De jaarsteekproef is zodanig vergroot dat er volgens de onderzoekers geen koppeling meer hoeft te worden gemaakt met voorgaande jaren.

In NOA 2011 zijn in totaal 20.349 respondenten ondervraagd; deze steekproef is volgens groot genoeg om ook voor kleinere media en doelgroepen betrouwbare informatie te leveren. Verder is de onderzoekspopulatie uitgebreid. Vanaf 2011 is het minimum van 12 uur per week werken losgelaten; alle werkzamen en niet werkzamen zijn nu in het onderzoek meegenomen. 71% van de werknemers zegt (zeer) tevreden te zijn over de huidige werkgever, 10% (zeer) ontevreden. Daarmee is men iets minder tevreden over de huidige werkgever dan vorig jaar.

Bron: MarketingTribune