Bavaria wilde Amy Winehouse alcoholvrije bier laten aanprijzen

Bavaria wilde Amy Winehouse, die deze zomer aan een alcoholvergiftiging overleed, zijn alcoholvrije bier laten aanprijzen. Dat bekende marketingdirecteur Peer Swinkels van Bavaria tijdens de Sprout Challengerday, het jaarlijkse evenement van ondernemersmagazine Sprout, dat in het teken stond van het maken van fouten. De oud-Unilever marketeer zag in Winehouse, die bekend stond om haar stevige inname en daarmee verband houdende steeds chaotischer idiote optredens, de ideale figuur om Bavaria’s alcoholvrij bier te promoten.

‘Iemand moet in staat zijn ons product te relativeren. Achteraf zijn we blij dat het niet door is gegaan’, zei Swinkels. ‘Bavaria staat bekend om zijn creatieve marketingstunts. Zo leverde de actie met de Bavaria-babes, in oranje jurkjes geklede supporters tijdens het WK in 2010, volgens Swinkels een pr- waarde op van 27 miljoen euro. Ook slaagde hij er in om Hugh Heffner zo ver te krijgen zijn Playboy Mansion op de hak te nemen’, citeert MT Peer Swinkels. ‘Je zou het niet denken, maar de man beschikt over een opmerkelijk relativeringsvermogen’, zegt hij over Heffner. De Bavaria-babes wonnen intussen ook vele vakprijzen voor het biermerk, dat tegen Heineken, Grolsch, Amstel en Jupiler vecht. Onlangs kwam Hoegaarden 0,0% op de markt erbij. De Bavaria-campagne wordt gemaakt in samenwerking met bureau Selmore. Winehouse blies afgelopen zomer haar laatste adem uit, volgens haar vader juist wegens geheelonthouding. (PvWK)

Bron: Marketing Tribune

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.