Vragen bij Social Media Monitoring Software

Checklist bij kiezen van social media platform voor uw bedrijf.

De belangrijkste vraag: Waar haal je je data vandaan?

Dit is belangrijk! Als je denkt dat SMM-software Google doorzoekt, dan heb je het verkeerd. De meeste bedrijven hebben hun eigen Internet crawlers of  partnerschips met derden. Het resultaat? Elk bedrijf geeft weer net iets andere resultaten. En het ene bedrijf dus betere dan het andere. U moet dus weten welke gegevens voor uw organisatie belangrijk zijn.

Enkele andere vragen:

  • Tot hoever terug in de tijd kunnen jullie data ophalen?
  • Hoe kan ik filteren op de gegevens die jullie ophalen? Wat zijn de opties?
  • Hoe kan ik de data segmenteren?
  • Hoe kan ik spam/ irrelevante gegevens verwijderen?
  • Hoe werkt jullie auto-sentiment? Kan ik ze aanpassen? Leert het systeem van mijn aanpassingen?
  • Welke ondersteunende diensten bieden jullie aan? Wat kost het? (Opmerking: Niet alle automatisch gegenereerde sentiment output is 100% betrouwbaar. Eerder 40-70%.
    Welke diensten bieden jullie om dit te verbeteren?
  • Welke soorten gegevens hebben jullie en hoeveel kan er geëxporteerd worden voor aanvullende rapportage en analyse?
  • Hoeveel gebruikers ondersteunen jullie en wat zijn de extra kosten?
  • Wat zijn de opties voor het toewijzen van follow-up van collega’s of andere diensten?
  • Hoe wordt het tarief berekend? Per merk, bedrijf, gebruiker, profiel?
  • Waarin specialiseren jullie je? In welk sociale media kanaal zijn jullie het beste? Traditionele en sociale media?
  • Hoe kunnen jullie helpen bij het vinden van beïnvloeders (Mensen die echt andere mensen motiveren tot actie.)?
  • Tot hoever gaan de statistieken? Geven ze ook inzicht in acties?
  • Bieden jullie ook trainingen etc?
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.